Dungeons and dragons
  • Sen jau gribēju iemācīties šo zvēru, bet nav neviens pazīstamais kas mācētu spēlēt. Tā nu esmu apņēmies mēģināt iemācīties un novadīt sesiju dažiem saviem draugiem.

    Kādi ieteikumi ko ņemt vērā? Vizuālie materiāli (kartes utt.) ieteicami? Citā iesaka, citā saka, ka satrulina spēli un novērš uzmanību.
  • Esmu novērojis, ka ir divu veidu spēlētāji:
    * Tie kas vairāk izbauda "role playing"
    * Tie kas vairāk izbauda cīņu mehāniku
    Otrajiem ļoti patiks precīzi sarūtotas kartes, miniatūras, sekot kur tieši kas atrodas un cik soļus var paiet, lietot visādus templeitus area damage u.t.t
    Pirmie vairāk izbaudīs spēli, ja to vadīs pēc izjūtas - kartes tādas vispārīgākas (kas pa labi, kas pa kreisi, nav īsti precīzs scale un rūtiņas), vairāk vaļa brīvai fantāzijai un noteikumi tiek piesaukti tikai lai ieviestu veiksmes faktoru, tipa - "jā, Tu vari mēģināt pieķerties pie lustras, pāršūpoties pāri istabai un nolecot mēģināt nogāzt no kājām orku - taisi tādu un tādu checku (nevis - tas īsti nav noteikumos vai sāc skaitīt rūtiņas)
    Lielākoties wargeimeriem patīk otrais variants. Man pašam un vairumam ar ko esmu spēlējis šķiet labāk patika brīvāks ne tik strikts variants.
    Svarīgi ir kurš no variantiem patīk un padodas pašam DM jo no tā cik labi patiks un padosies vadīt ir atkarīgs kā citiem patiks spēle - nevajag sevi spiest spēlēt ne tā kā vēlies, jo spēlētāji to jutīs.
  • Vajadzeetu piebilst, ka jauna D&D5 noteikumi/scenaariju graamatas nav nekas cits ka kautinju kjeede. Kur protams var piesaistiit kkaadu roleplaying, bet kopumaa tas nav svariigaakais (to es ka DM saku).
  • Tas ir nosacīti - visās DnD versijās noteikumi reāli apraksta tikai kautiņus un tamlīdzīgus precīzi definējamus noteikumus. Lomu spēles daļa vienmēr ir gūlusies uz DM pleciem. Citi ņem noteikumus kā vienīgo rīku, un tad no lomu spēles daļas paliek pāri maz, citi tos noteikumus ņem, kā vienu no rīkiem, tikai tad kad tiešām vajag kādu no kautiņiem īstenot, un tad sanāk daudz lomuspēles un maz kautiņi.
  • Es saku no XP pieshkirshanas viedoklja ieksh DDAL (D&D Adventurer's League).

    Esmu redzeejis/lasiijis 3 pedeejas gramatas: Hoard of the Dragon Queen, Elemental Evil & Out of Abyss, ka arii chupu mazo scenaariju.

    Ljoti retos gadiijumos ir mineets ka "ja varoni izdara to un to - pieshkirt katram 50xp".
  • Es tā ar nodomāju - it kā par katru briesmoni dod exp un reizina to daudzumu atkarībā no bara lieluma, bet liekas es labāk piešķiršu exp par izietu questu (vai sesiju), mazāk būs jāpiefiksē un, cerams, raitāk ies
  • Jā - manuprāt vienalga par ko ekspu dod (monstriem vai questu) prātīgāk ir to dot beigās, lai cilvēki var cītīgi mājās apdomāt ko viņi grib ar nākamo levelu darīt (ja izrādās, ka tāds pienākas) un tas neaptur spēli, kamēr viens tur sāk meklēt grāmatās kādu skilu ņemt levelupā
  • DDAL rulljos ir punkts, ka XP dod Sesijas beigaas. Bet tikai tad, kad sessija bedzas ar "long rest". Liidz ar to, level-up nav regulaara lieta.

    Piemeeram mana tekosha kampan'a sakas shogad martaa. Bet uz doto briidi varonji ir starp 5 un 8 limeniem.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Login with Facebook Sign In with Google Sign In with OpenID Sign In with Twitter

Poll

_PollData)):?>
    _PollAnswers->Result() as $Answer):?> votes / $this->_PollVotes) * 100)?>

  • % ( votes)

CheckPermission('Plugins.Poll.Manage')):?> CheckPermission('Plugins.Poll.Manage')):?> No poll attached to this discussion.

In this Discussion