• Garākais ceļa garuma - vismaz noteikumos neatradu - skaitās garākais nepārtrauktais posms
    Kas skaitās garākais nepārtrauktais posms - tīri sastāv tikai no ceļa -  tas skaitās viens posms, ja pa vidu ir pilsēta/ciems?
  • Ja savs ciems tad skaitās. Pretinieka ciems pārtrauc ceļu - tas pat ir veids kā dažreiz apturēt kādu kas uzvarēs ar garāko ceļu - iecelt viņa ceļam pa vidu ciemu.

  • hmm, nekad taa neesam spelejuši :D :D :D 
  • Katanas dažādu nianšu apguvei ļoti noderīgi ir piedalīties LV Katanas ikgadējajos čempionātos ;)
    gan Monopola kārti var iemācīties pareizi izspēlēt, gan citas viltības. un pretinieki katrā partijā citi.
  • Ja tā pavisam definējoši - garākais nepārtrauktais posms ir viena spēlētāja savienoti ceļi, kas var būt vai nebūt ar šī spēlētāja ciemiem/ pilsētām pa vidu (cita spēlētāja ceļš vai ciems (pilsēta) tavu ceļu "apstādina"). Ceļa garumā tiek ņemti vērā garākā ceļu līnija bez atzarojumiem. 

    Te ir vecs, bet labs piemērs, kā to ceļu garumu noteikt (pašā apakšā): http://prataspeles.lv/EngineForm.aspx?Games&LV&FAQ&0#90
  • Vēl neskaidrība, kas radās - kā tiek izvēlētas sākumciema vietas, nekur nav minēts... mēs it kā paši izvēlējāmies....

    Un pašiem būvējot spēles laukumu ir kāds veids to darīt vai ar parastu nejaušību pietiek?
  • laukumam 100% nejaušība
    sākumciemiem vietas izvēlas paši spēlētāju secībā pēc šādas shēmas
    1.-2.-3.-4.-4.-3.-2.-1.
  • Pie laukuma būvēšanas - vienīgais fiksētais ir Skaitļu aplīšu izlikšana pa spirāli beidzot ar centru (izlaižot tuksneša lauciņu). (Kurš var nebūt pa vidu, un kopā ar citiem lauciņiem tiek izlikts random secībā)


  • Skaitļu aplīšu likšana pēc alfabēta, protams, ir godīgākais variants pret visiem spēlētājiem, bet es zinu daudzus, kas par to nav iedomājušies un arī ciparus liek randomā. Pats tā dažas reizes tapu pamēģinājis - ļoti nepatika.
  • Es gan atļaušos iebilst pret tik galējiem (un nepatiesiem) izteikumiem, ka nekur nav minēts.

    No noteikumiem:
    "Visi spēlētāji pēc kārtas izmet abus metamos kauliņus. Uzsāk tas, kurš uzmet lielāko skaitli. Spēlētājs novieto vienu no saviem ciematiem uz izvēlētā brīvā krustojuma (→). Pie šī ciemata viņš brīvi izvēlētā virzienā pievieno vienu no saviem ceļiem." Turpat tālāk arī par otro ciemu utt.


  • Cipari randomā ir šausmas. It īpaši ja vēl gadās situācijas, kad sanāk divi sarkanie blakus un kāds vēl pamanās iebilst, ka tā taču tagad ir jāpaliek. 

    Ja nu esam piekasīgi, tad aplīšu likšana pēc alfabēta ir ne tikai godīgākais variants, bet arī vienīgais noteikumiem atbilstošais - viss pārējais ir house rules.
  • Ai, nu ja jau es te citēju noteikumus, tad lai iet arī tālāk. :)

    "Jāņem vērā: spēlētāja paša ciemati un pilsētas viņa ceļu nepārtrauc!"
  • Ja nu kas - manu ierakstu doma ir nevis uzbraukt, bet gan parādīt, ka nereti visādas labas lietas patiesībā noteikumos ir paslēpušās. :)
  • Jā, ir cilvēki kas pielieto dažādus mājas noteikumus, bet oficiāli setups ir:
    * Sajauc laukuma lauciņus un izliek (Noteikumos pa spirāli, bet nav svarīgi - ērtākais ir rinda ar 5, tad divas rindas pa 4, tad divas rindas pa 3 malās)
    * Sajauc ostas un izliek katrā otrajā vietā, vērstas virzienā, kurā vairāk lauciņu, t.i. tuvāk centram. Parasti sāk no pirmā uzliktā lauciņa.
    * Pa spraugām saliek ūdeni
    * Skaitļu aplīšus liek alfabētiskā secībā, parasti sākot no tā paša pirmā uzliktā lauciņa, spirālē no malas uz vidu, izlaižot tuksnesi.
    * Spēlētāji vispirms gājienu secībā saliek pa vienam ciemam un ceļa, pēc tam apgrieztā gājienu secībā pa otram ciemam un ceļam (par otro saņemot sākuma resursus)
    * Liekot ciemus protams jāievēro noteikums, ka starp jebkuriem 2 ciemiem (ne tikai saviem, bet arī pretinieku) jābūt vismaz 2 ceļa vietu (lauciņu malu) starpai - t.i. pie viena lauciņa maksimums 3 ciemati, vai tikai 2 uz pretējiem stūriem.
    * Protams vēl jāsajauc attīstības kārtis un tad var sākt :)

    P.s. Tagad pamanīju Edgara ierakstus, un piekritīšu - Brain Games tulkotie noteikumi parasti ir izcili noslīpēti un noderīgi, tos noteikti vajadzētu izlasīt vismaz tam kurš spēli mācīs citiem, citādi ātri vien rodas klusie telefoni un tad ir kā ar monopolu utml, ka katrā mājā spēlē savādāk un nevienam īsti nepatīk (jo izrādās nepieturās pie noteikumiem)
  • cipari randomā... nekad nebiju iedomājies.
    tad randoma cienītājiem ideja - ceļamos ciemus, ceļus un pilsētas arī velk randomā no maisiņa - kam nu palaimējas, tam palaimējas :D
    pie šitādas versijas tikai atkrīt Garāka ceļa bonuss. visādi citādi nekāda vaina
  • Par randoma cipariem - es sākumā arī ļoti sašutinājos (un pats joprojām tā nespēlēju), bet priekš sevis sapratu, ka ar pieredzējušiem spēlētājiem tas nemaz nav slikti - ļoti sarkanās vietas parasti tiek sistas ar zagli pastiprināti un tas kam, kā pirmajam paveicas tādā nonākt, parasti otro ciemu liek tuvāk 2/12 kombinācijai kā gribētos (jo īpaši labā vieta nozīmē, ka laukumā ir arī vairāk īpaši slikto vietu, kas paliks kā otrā vieta pirmajam spēlētājam)
  • Nu, līdz izcilībai reizēm pietrūkst, bet mēs cenšamies. Līdz ar to ir forši, ka ir arī šādi komentāri, jo tie nereti pamet idejas, ko uzlabot nākamajos izdevumos. 

    Starp citu - jaunajā Katanas izdevumā tā jūru izlikšana tomēr ir mazliet citāda, jo sastāv no savienojamām plāksnītēm (kuras tad arī var rātni likt pēc burtiem kopā vai tomēr randomā, lielas starpības nav).
  • sākuma ciemu var likt ostas vietā?
  • Jap. Nereti tas ir arī diezgan izdevīgi.
  • Bet tad vajadzētu zināt, ko tu ar to ostu iesāksi un ka tev tiešām būs attiecīgais resurss (2:1 ostas gadījumā).
  • reizēm pie ostas var būt tieši 2 nepieciešamie resursi ar labiem cipariem un pati osta nemaz ne tik vajadzīga.
    iekš prataspeles.lv kautkur varēja palasīt, kā pagaidām vienīgais LV Katanas pasaules čempions stāsta par finālmaču - viņam nācās izvēlēties starp 2 2:1 ostām, kuras nevajadzēja viņam, bet pretiniekiem - tikai lai nobloķētu viņu iespēju tirgoties izdevīgi.
    tā ka gadījumi ir dažādi ;)
  • Ja mans ceļs ieiet krustojumā, bet vēlāk tanī krustojumā iebūvējas cits spēlētājs - vai es varu turpināt savu ceļu no tā gabala?

    Pilsētām/ciemiem jābūt vismaz 2 ceļu attālumā? kas ir ja tur nav ceļi ?
  • Pilsētām un ciemiem VIENMĒR jābūt 2 ceļu/taku attālumā. Vienalga, ir vai nav ceļu. (2 lauciņa malu attālumā)
  • Ar to turpinājumu var būt divas situācijas:

    a) ja cits spēlētājs iebūvējas tava ceļa beigās, tad nedrīkst;
    b) ja cits spēlētājs iebūvējas tā, ka vēl vismaz viens tavs ceļš paliek aiz viņa ciema, tad no šī ceļa drīkst turpināt.


  • bruņinieku var izspēlēt tikai savā gājienā, vai arī pretinieka gājienā?
  • Tikai savaa. Nopietni, lai ari cik tas butu interesanti, tas viss ir rakstits noteikumos :)
  • var arii dažas aplikacijas izmantot gan android gan ios, kas palidz sajaukt saakuma speles laukumu.
  • vēl varēja piedalīties 2. LV Katanas čempionātā un pēc tā dabūt individuālu spēles laukuma izklājumu ;)
  • Manējais vēl joprojām krāj putekļus, neizmēģināts!

    Offtopic:
    Vispār, man patika, tie laiki, kad Katanas čempionāti notika tuvāk dabai, lai varētum aksimāli iejusties spēles atmosfērā. Brīvdabas muzejs bija - ģeniāli; arī Rāmava bija forša vieta.

    Es domāju, ka arī no reklāmas viedokļa Brīvdabas muzejs bija iespaidīgāk, nekā tagad lielveikals, jo lielveikalā cilvēki ir pieraduši, ka viņiem kaut ko reklamē un pārdod, savukārt Brīvdabas muzejā tas paņēma ar šoka momentu - kā, es te apskatu veco arhitektūru, un kaut kādi 100 cilvēki tepat kaut ko spēlē! :)
  • jā, Brīvdabas muzejs bija super.
    tad jau jālūko, ko piedāvās 10gadē :)
  • Būs jāapskata dažādi varianti, tā šķiet.
  • Kā ar Katanas 3D versiju - ir kāds to mēģinājis? Kuri no paplašinājumiem šķiet labākie?
  • skaidri zinu, ka iepriekšminētajam pasaules čempionam bija un drošvien vēl tagad ir 3D, bet ka šai versijai būtu paplašinājumi... tādu info bgg.com nedod.
    tieši par kādiem paplašinājumiem ir interese?
  • es skatījos  atsauksmes par - jūras ieceļotājiem, bruņiniekiem un pilsētām, barbariem un tirgotājiem - man jau šķita, ka barbari ir visinteresantākie
  • Barducji neapkjeeriigs, tur bija 2 jautajumi nevis 1.
    Ticu, ka te jau bija rakstits- jurasbrauceji dod klat kartes izmeru, bet kopuma mehanika stipri nemainaas. Pilsetas un brunenieki ir speles padzilinasana. Principa dubultojas noteikumu daudzums, bet ari spele klust bagataka ar vairak ko darit. Esmu pavadijis daudzas naktis spelejot sho paplashinajumu.
  • Pie Biku_Beku minētā vēl klāt par tirgoņiem un barbariem - tie satur vairākus lielākus un mazākus paplašinājumus, kas ir noderīgi spēles dažādošanai un ir ļoti noderīgi, ja pamata spēle ar pirmajiem paplašinājmiem sāk apnikt, bet praksē neesmu saskāries ar cilvēkiem, kas ļoti aktīvi šo lietotu.

    Pēc maniem novērojumiem vis populārākais un biežāk lietotais ir Pilsētas un Bruņinieki. Diemžēl jaunajā plastmasas versijā šis paplašinājums latviešu valodā vēl nav izdots - ir cerība, ka drīz laikam būs.
    Vecā koka versija atkal vairs nav veikalos un būtu jāpērk no rokas.

    Jūrasbraucēji ir vienīgais šobrīd pieejamais jaunās plastmasas versijas paplašinājums. Manai kopijai gan ar visu to, ka Katana ir biežāk spēlētā spēle jūrasbraucējus ir sanācis izmantot vien uz rokas pirkstiem skaitāmas reizes - pārsvarā visiem manā lokā patīk plika spēle vai Bruņinieki.
  • Jā, es jautāju divus jautājums - vēlējos noskaidrot gan atsauksmes par Katanas 3D versiju no lietotājiem, gan arī uzzināt, kas ir labākie paplašinājumi. Vai kāds jau ir uzrakstījis arī detalizētu Katanas ieceļotāju apskatu?
  • BGG tādu apskatu pa pilnam.
  • Angļu valodā var atrast un daudz, bez šaubām, bet es domāju, būtu interesanti palasīt latviešu valodā. "Katanas ieceļotāji" tomēr ir ļoti izplatīta spēle Latvijā.
  • Vecajā prataspeles.lv lapā ir diezgan daudz visādas info, tajā skaitā, piemēram, šis apskats:
    http://prataspeles.lv/EngineForm.aspx?Games&LV&Articles&0&2

    Žēl, ka vecais forums vairs nav pieejams, tur arī patiesībā bija lērums interesantas info.
  • Par 3D - izskatās jau ellīgi labi, bet ir dzirdēts, ka neesot diži ērti spēlēt - grūti redzēt skaitļus un ko tik vēl ne.

    Par paplašinājumiem Biku_Beku jau diezgan trāpīgi pateica, bet varu arī apliecināt:

    Jūrasbraucēji - iedod plašumu un māāāzliet jaunu noteikumu, bet tas arī viss (var taisīt visādas dīvainas kartes ar vai bez salām utt.);

    Pilsētas un bruņinieki - padara spēli daudz sarežģītāku, dziļāku, ar visādiem jauniem noteikumiem, arī garāku, protams. Fun fact - Katana oriģināli bija domāta izdošanai kopā ar P&B, bet izdevēji pateica, ka būšot par sarežģītu, tāpēc tā tika sadalīta "bāzes spēlē" un paplašinājumos.

    Tirgoņi un barbari - dod klāt kaudzi ar visādām lietām. Ja nemaldos, tur ir laikam 7 dažādi pielikumi - daži mazāki (kā zvejnieki), daži lielāki (kā Barbaru iebrukums), tos var dažādi kombinēt utt. Dod iespēju visādai daudzveidībai, bet parasti stāv plauktā, laikam tieši tāpēc, ka ir pārāk daudz iespēju, ko tur izvēlēties.
  • Tad jau sanāk, ka tīri, lai saglabātu esošo ātro spēli, bet piedot mazliet daudzveidības klāt, var izvēlēties Jūrasbraucējus, bet ja grib stratēģiskāk un dziļāk (un arī ilgāk), tad Pilsētas un bruņinieki būtu pareizā izvēle? Bet man atkal šķiet, ka Katan ir pievilcīga tieši dēļ aktīvās spēlētāju interaktivitātes (tirgošanās), jautrības un samērā īsā spēles laika. Ja man būtu noskaņojums spēlēt stratēģisku spēli, ir pieejamas daudz labākas spēles par Katanu (Agricola, Le havre utt.). Katana man atgādina Bohnanzu tirgošanās dēļ. Katanā pie tam vēl ir klāt ievērojama deva veiksmes (metamo kauliņu dēļ), tāpēc par stratēģisko spēli to nevar saukt, es arī Bohnanzu neuzskatu par stratēģisko spēli, jo tā ir vairāk atkarīga no spēlētāju savstarpējām attiecībām un komunikācijas prasmes (brīvā tirgošanās), nevis mērķtiecīgu drabību izdarīšanas, lai izmantotu spēles mehāniku savas stratēģijas īstenošanai.
  • Patiesībā tieši otrādi - jūrasbraucēji ja gribās lēni un mierīgi izplesties pa lielu karti. P&B ja grib tajā pašā laikā agresīvāku spēli kurā ir vairāk iespējas ko darīt gājienā.
  • + 1 Galdam - es, piemēram, ietilpstu tajā minoritātē, kas Katanai ar P&B paplašinājumu saka kategorisku "nē". Man joprojām ļoti patīk Katana, bet priekš manis tā ir maksimums līdz 1 h gara spēle savā tīrajā formā. Gribas dziļāku stratēģiju - simtiem citu iespēju. Bet nu katram savs.
  • Galu galā, pirms Katanas es biju spēlējis visai daudz dažādas galda spēles, sevišķi stratēģiskās un es varu droši pateikt, ka Katana nav īsti nekāda stratēģiskā spēle. Tā ir izklaidējoša spēle, kur rezultāts nav prognozējams, taču lielā mērā atkarīgs no tā, cik kurš spēlētājs viltīgs un prasmīgs spēļu mehāniku izmantotājs savā labā (tirgošanās).
  • Par katanas apskatiem runājot - pirms kāda laika kādi ar Prāta Spēlēm nesaistīti spēļu entuziasti uzcepa izsmeļošu Katanas Ieceļotāju video apskatu 3 daļās:
    [1]
    [2]
    [3]

  • Tikko noskatījos šos. Lieliski apskati, apsveicams līmenis!
  • Vai kāds zin, būs jauns izdevums "Pilsētas un bruņinieki"
  • Tuvākajā laikā noteikti nebūs. Ko atnesīs tālāka nākotne, redzēsim.
  • Edgar, kāpēc tu mani tā apbēdini? :/
    Es tieši P&B dēļ nopirku jauno base game :D
  • Tāds naivums tavā vecumā...

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Login with Facebook Sign In with Google Sign In with OpenID Sign In with Twitter

Poll

_PollData)):?>
    _PollAnswers->Result() as $Answer):?> votes / $this->_PollVotes) * 100)?>

  • % ( votes)

CheckPermission('Plugins.Poll.Manage')):?> CheckPermission('Plugins.Poll.Manage')):?> No poll attached to this discussion.

In this Discussion